kontakt
Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu Polish Fundraising Association |
|
ul. Szewska 20/4, 31-009 Kraków | |
fundraising.org.pl | |
Karolina Gołąb | |
k.golab@fundraising.org.pl | |
tel: +48 698 150 342 |
Allegro Charytatywni umożliwia organizacjom pozarządowym prowadzenie zbiórek, a klientom platformy – licytowanie, kupowanie i wystawianie wyjątkowych rzeczy na cele charytatywne. Wszystko to bez opłat i prowizji. Dlaczego w działaniach fundraisingowych warto uwzględnić najpopularniejszą platformę zakupową w Polsce? Na co zwrócić uwagę stawiając na niej pierwsze kroki? Wspólnie postaramy się odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.
Czy przerażają Cię hasła takie jak pozyskiwanie leadów, automatyzacja, KPI i split testy? Nie ma się czego bać. Krok po kroku opowiem, jak wdrożyłam narzędzia digital fundraisingu w organizacji, jak skutecznie zwiększam bazę darczyńców i przychody oraz jak w digitalowym świecie nie stracić z oczu tego, co najważniejsze – relacji z darczyńcą.
Fundacja Avalon to trzecia największa organizacja w Polsce pod względem ilości środków
pozyskanych w formie 1,5% podatku. Motorem tego sukcesu jest zaufanie, jakim Fundację darzą
zarówno beneficjenci zbiórek – osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore – jak i podatnicy
decydujący się na przekazanie swojego 1,5% podatku.
Przedstawiciele Fundacji Avalon Krzysztof Dobies i Magdalena Penda, opowiedzą o tym, w jaki sposób
Fundacji udało się na to zaufanie zapracować. Przybliżą także ideę, jaka przyświeca tworzeniu
nowoczesnego i dostosowanego do potrzeb odbiorców systemu subkont. Znalezienie złotego środka
pomiędzy tym, jak skutecznie i szybko wesprzeć osoby potrzebujące, przy jednoczesnym zachowaniu
wymogów kontrolnych i wysokiego poziomu transparentności wydatkowania środków publicznych,
jest wyzwaniem wymagającym rozbudowanych wewnętrznych procedur i zaangażowanego,
profesjonalnego zespołu pracowników.
Cel zawsze pozostaje jeden – wsparcie dla osób z niepełnosprawnościami i przewlekle chorych, by
mogły być aktywne w każdej sferze życia.
Plan wystąpienia:
Jak w pierwszym roku działalności Fundacji przyciągnąć sponsorów i zorganizować spotkania dla ponad 300 uczestników zaczynając od zera, bez grantów.
Podczas tego wystąpienia udowodnię Ci, że inwestycja w komunikację nie tylko się opłaca, ale pozwala dynamicznie się rozwijać i zarabiać już od samego początku istnienia. Wyjaśnię dlaczego dbałość o wizerunek organizacji, w dzisiejszych czasach, to konieczność i największy atut fundaisera w rozmowach ze sponsorami.
Wykorzystując doświadczenie i kampanię „Not Perfekt but Happy” pokażę jak w praktyce wykorzystać siłę mediów, zasięgi ambasadorów i zyskać ogólnopolską rozpoznawalność.
Jakie narzędzia wykorzystujemy? Czy wszystko jest dostępne? Świat internetu tworzy przekonanie o nieograniczonych możliwościach. Może jednak wywoływać zawężenie pola widzenia. Może warto spojrzeć na synergiczne rozwiązania, Łączenie strategii i sposobów dotarcia do potencjalnego darczyńcy. Wykorzystanie w kilku metodach tej samej pracy wymaga jedynie uwagi i świadomości. Czy daje to mniej pracy – nie. Ale pozwala na większą efektywność a przez to lepsze wyniki przy tych samych zasobach.
Zapraszam do innego spojrzenia na narzędzia fundraisingu.
Czym wyróżnia się nowoczesny crowdfunding od tradycyjnego? Jak skutecznie angażować biznes we wsparcie działalności społecznej? Różnice między kanałami oraz sposobami w komunikacji z biznesem oraz mikro darczyńcami. Największe sukcesy i rozczarowania podczas Wielkiej Wyprawy Maluchów 2023. Najcenniejsze lekcje wyciągnięte z pierwszej edycji i wnioski na przyszły rok.
Czy istnieje idealny przepis na fundraisingowe danie, które zawsze wychodzi i smakuje nawet najwybredniejszym smakoszom? Kluczem są nie tylko najlepszej jakości składniki i przyprawy ale również precyzja wykonania, odpowiednie wyposażenie i pomysłowe podanie.
Na przykładzie dekady doświadczenia fundraisingu w Wielkiej Brytanii porozmawiamy o formule, która działa. Zaczniemy od kuchni, czyli od narzędzi fundraisera, jego pozycji i niezbędnych procedur nim przyjrzymy się dokładnie składnikom w postaci wyznaczonych celów w kontekście misji organizacji i rezultatów, które chcemy osiągnąć. Jakie ryzyko niesie częstowanie gości bez wcześniejszego spróbowania dania samemu, czyli czy da się być fundraiserem na papierze, za biurkiem, w godzinach 8-16. I wreszcie radość wspólnego posiłku połączonego z zaproszeniem na rewizytę, czyli tajniki dbania o relacje.
Na spotkaniu podzielę się doświadczeniem z pracy z darczyńcami: korporacyjnymi oraz indywidualnymi. Opowiem jakich metod używam żeby ocieplać tzw. leady, jak przekonać darczyńcę by pozostał z Wami na dłużej i jak ja buduję fundraising relacji w swoich organizacjach.
Jakie błędy popełniają organizacje pozarządowe próbując nawiązać współpracę z biznesem? Jak nie zrazić do siebie potencjalnych partnerów biznesowych? Perspektywa fundacji korporacyjnej.
Muzeum Historii Żydów Polski POLIN powstało dzięki wieloletniemu zaangażowania grupy kluczowych darczyńców, którzy uwierzyli w muzealną misję. To oni, na równi z twórcami Muzeum, są matkami i ojcami sukcesu tej instytucji. Kim są i jak udało się do nich dotrzeć? Jak budować relację z najważniejszymi darczyńcami i na co uważać? Na spotkaniu podzielę się z Państwem doświadczeniem i dobrymi praktykami zdobytymi w ciągu 14 lat pracy z darczyńcami oraz współpracy z najlepszymi specjalistami w tej dziedzinie.
Jedni patrzą na sztuczną inteligencję z dystansem, inni z nadzieją, a jeszcze inni z przerażeniem. Tak czy inaczej – przed AI nie uciekniemy dlatego już dzisiaj warto się z nią oswoić.
Zapraszamy na inspirujące wystąpienie podczas którego poznasz szanse i zagrożenia. Zobaczysz jak w praktyce sztuczna inteligencja przyśpiesza pracę w organizacjach i usprawnia procesy.
W ramach prezentacji zostaną omówione następujące zagadnienia:
Wystąpienie stanowi doskonałą okazję do zgłębienia wiedzy na temat tego, jak innowacyjne technologie mogą służyć społeczeństwu, oraz jak organizacje społeczne mogą się dostosować, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez AI.
Allegro nie trzeba nikomu przedstawiać. To najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce . Ale czy każdy zdaje sobie sprawę z tego, że na Allegro organizacje pozarządowe mogą zbierać środki na ważne dla siebie cele społeczne? Co więcej, jest to możliwe bez żadnych opłat i prowizji.
Podczas wykładu zostaną poruszone tematy:
– Czym jest platforma Allegro Charytatywni i dlaczego warto ją uwzględnić w działaniach fundraisingowych?
– Jak wygląda proces rejestracji i co trzeba zrobić, aby organizacja mogła zbierać środki na platformie?
– Na co należy zwrócić uwagę zakładając zbiórki i wystawiając oferty charytatywne?
– Dlaczego kategoria “Wyjątkowe chwile” jest tak bardzo wyjątkowa?
Uczestnicy usłyszą o najciekawszych zbiórkach i przykładach, które mogą posłużyć za inspirację.
Opowie w szczególności o zbieraniu od małych darczyńców, ale jeżeli temat dotyczy trudnych tematów, to będzie on wymagał również dużego skupienia na budowaniu odpowiedniej narracji, która będzie dla tych małych darczyńców przekonująca. Narzędzia mogą być mniej lub bardziej skuteczne, ale najważniejsze jest zbudowanie zaufania i relacji z darczyńcami. Uczestnicy usłyszą o tym jak się poruszać po temacie zbierania darowizn w środowisku internetowym, ze szczególnym nastawieniem na tematy trudne.
55 lat doświadczenia w sektorze non-profit gdzie skupiał się na projektach charytatywnych za granicą. Pracował z setkami fundacji i stowarzyszeń z USA, Europy wschodniej oraz z innych regionów.
Jest ekspertem w dziedzinie strategii, pracy zespołowej i przywództwa. Jako autor książek korzysta z 25 lat praktycznego doświadczenia w prowadzeniu organizacji trzeciego sektora i zarządzaniu nimi oraz 30 lat pracy jako konsultant i trener z dziedzin takich jak:
– planowanie strategiczne,
– fundraising,
– rozwój organizacji.
Celem wystąpienia jest wskazanie na eventy fundraisingowe jako narzędzia do budowania wizerunku i społeczności Darczyńców.
Temat zostanie omówiony na przykładzie trzech autorskich projektów:
– Charytatywnego Balu Niepodległości,
– Koncertu Charytatywnego „Gramy dla Mamy”
– Pikniku Rodzinnego „Mama i Tata – najlepsi wychowawcy świata”.
Podczas wystąpienia omówiony zostanie proces przygotowania danego wydarzenia z uwzględnieniem targetu odbiorców, zasobów kadrowych oraz potencjalnych przychodów finansowych.
– Bal Charytatywny – dla organizacji, które mają już społeczność Darczyńców, szczególnie z tzw, kategorii VIP. Chcą ich docenić, wyróżnić, nagrodzić.
– Koncert Charytatywny – dla organizacji, które chcą zbudować sobie bazę Darczyńców, szczególnie dobre narzędzie do stworzenia bazy mailingowej Darczyńców. Wymaga stosunkowo dużego finansowego wkładu własnego.
– Piknik/festyn Charytatywny – dla organizacji, które chcą zaistnieć w środowisku lokalnym, które mają duże zasoby kadrowe oraz grupę wolontariuszy.
Do wystąpienia zostanie przygotowana prezentacja z check listą potrzebną do zorganizowania poszczególnego eventu fundraisingowego.
Usłyszycie o zachodnich metodach zarządzania finansami w organizacjach pozarządowych. Te podejścia prowadzą do osiągnięcia nadwyżek finansowych, zapewniając przy tym bezpieczeństwo na przyszłość, którego podstawą jest kapitał żelazny organizacji. Dzięki takim kapitałom organizacje pozarządowe są w stanie uzyskać ciągłość finansową, niezależnie od konkursów grantowych.
Zostaną poruszone tematy:
Dodatkowo:
Jego najnowszą książkę „Fundraising relacji” otrzyma każdy z uczestników!
Pisarz, inspirujący mówca i autor kilku książek na temat rozwoju relacji z darczyńcami i komunikacji z nimi, w tym klasyka z 1992 roku „Relationship Fundraising”, oraz wydanej w 2021 roku „The essence of Campaigning Fundraising in 52 exhibits and 199 web links”.
Ken rozpoczął swoją karierę w fundraisingu w ActionAid w 1977 roku, był też przewodniczącym jej Rady Powierniczej w latach 1998 – 2003. Jest wiodącym ekspertem w dziedzinie strategii fundraisingowych w Wielkiej Brytanii i na całym świecie.
Ostatnio Ken był gościem plenarnym na Pierwszej Konferencji Fundraisingu w Pekinie, będąc jedynym nie-chińskim mówcą w programie. Był członkiem Rady Powierniczej w Disasters Emergency Committee, współzałożycielem Commission on the Donor Experience oraz założycielem i byłym zarządzającym powiernikiem w SOFII. Jego strona internetowa i blog to www.kenburnett.com.
Zostaną poruszone tematy:
W obu przypadkach pokazane zostaną działania Caritas Archidiecezji Białostockiej oraz Caritas Polska wobec zaistniałych sytuacji kryzysowych.
Uczestnicy usłyszą, jak ważne jest zmapowanie i poznanie kim są nasi darczyńcy przed spotkaniem. Od tego zależy w jaki sposób będziemy się z nimi komunikować, jakich narzędzi używać, w jakim języku mówić.
Dodatkowo:
Olga opowie o swojej organizacji. Jak wygląda dobra kampania, która przyniosła oczekiwany efekt finansowy a dlaczego inna, okazała się fiaskiem.
55 lat doświadczenia w sektorze non-profit gdzie skupiał się na projektach charytatywnych za granicą. Pracował z setkami fundacji i stowarzyszeń z USA, Europy wschodniej oraz z innych regionów.
Jest ekspertem w dziedzinie strategii, pracy zespołowej i przywództwa. Jako autor książek korzysta z 25 lat praktycznego doświadczenia w prowadzeniu organizacji trzeciego sektora i zarządzaniu nimi oraz 30 lat pracy jako konsultant i trener z dziedzin takich jak:
– planowanie strategiczne,
– fundraising,
– rozwój organizacji.
Idealna współpraca z darczyńcą biznesowym to taka, która pozwala realizować naszą misję społeczną ale też przynosi wymierne korzyści drugiej stronie, jest długotrwała, daje poczucie stabilności. Współpraca, w której zawsze możemy na siebie liczyć, otwarcie dzielić się zarówno sukcesami jak i wyzwaniami, z którymi się mierzymy. Współpraca, w której podstawą jest wzajemne zaufanie a efektem realizowana zmiana społeczna. Ale jak ją osiągnąć?
Czego się dowiesz?
Dodatkowo:
Zmieniające się otoczenie zewnętrzne, trendy, kryzysy a bieżące reagowanie, dostosowywanie sposobu działania organizacji do aktualnej sytuacji (ESG, pandemia, wojna w Ukrainie, kryzys rosnących kosztów życia) na przykładzie współpracy z partnerami biznesowymi Stowarzyszenia WIOSNA, w ramach realizowanych programów społecznych.
Organizacje pozarządowe, skupione na swojej misji i poświęcające maksimum energii na realizowanie założonych celów, nie zawsze lubią się z obowiązkami formalnymi. W przypadku RODO to obawa przed nieznanym, legendarnym i trudnym tematem powoduje, że NGO’s trwają w stanie ustawicznej niepewności. Czy robimy to dobrze? Jak to powinno wyglądać? Czy mamy wszystko, czego potrzeba? Nadarza się okazja, by rozwiać wątpliwości i wspólnie przejrzeć check-listę zgodności z RODO. Porcja specjalistycznej wiedzy i doskonała atmosfera – gwarantowane!
O czym będzie?
Dla kogo?
Dodatkowe korzyści: